2015. június 21., vasárnap

5. rész

Sziasztok! Meghoztam az ötödik részt. Egy barátnőm azt mondtam próbáljak hosszabb részeket írni, és szerintem ez jóval terjedelmesebb fejezet lett, mint az eddigiek. Remélem mindenki örülni fog neki és, hogy Ti is elégedettek vagytok a hosszabb szöveggel. Jó olvasgatást!

 Amikor kiszállunk a vonatból, az emberek sipítva üdvözölnek minket. Furcsa parókák, vakolat vastag sminkek és színes (valószínűleg méregdrága) ruhaköltemények látványa fogad. Undorodom ezektől a rikító rózsaszín hajú, fél méteres műszempillákat viselő emberektől. Lehet, hogy most imádnak és körülujjongnak minket, de egy hét múlva a halálunkon fognak mulatni. Kétszínű alakok.
 A pályaudvarról egyenesen a kiképzőközpontba vezetnek minket. Mivel a 3. körzetből jöttünk, a központban is a harmadik emeleten kapjuk meg a szobáinkat.
-Nos, kedveskéim. Csodáljátok meg ezt a remekművet, ahol hátralévő pár napotokat tölthetitek. Na jó, azért egyikőtök még talán túlélheti...-mondta Molina. Az utolsó mondat kiejtése közben némi gúnyt vélek felfedezni a hangjában. -Szerintetek nem szép?
                                               Képtalálat a következőre: „the hunger games training center”
-Ja, Ja, persze. Csodás,meg minden, de én inkább arra lennék kíváncsi,hogy hol van az étkező. -míg mindezt kimondom, a gyomrom panaszosan korogni kezd.
-Itt van az étkező, ezen a folyosón a második ajtó balra.-igazít ki mosolyogva Beetee, aki az Aratás óta, továbbra is nagyon kedves velem.
Elindulok az étkezőbe, de amint belépek nem látok sehol semmilyen ételtároló alkalmatosságot. A többiek is betódulnak a terembe.
-Jaj, várj segítek!-kiált fel Beetee, és elkezdi magyarázni, hogy soroljam fel a falnak, amit kérek. Először kérek egy almát, hogy próbára tegyem a masinát. Aminit kimondom, hogy "alma", a gyümölcs azonnal megjelenik. Jól bekajálunk, majd Molina szólal meg.
-Pillecukorpofikáim, nézzétek meg a lakosztályaitokat, aztán bemutatom nektek az előkészítő csapataitokat. Ma egész nap a holnapi ruháitokkal fogtok foglalkozni, hiszen tudjátok, hogy késésben vagyunk, és sietnünk kell.
Ezután Gordon, elég feltűnően megköszörüli a torkát, jelezve, hogy beszélni akar.
-Nos, Beetee és én, mint mentoraitok, szeretnénk, ha a holnapi felvonuláson már elkezdenétek a szövetségesek szerzését. Nagy szükségetek lesz rájuk, de nehogy nagyon beleéljétek magatokat. Nem lesztek öribarik. Rendben van, vagy rendben van?
-Rendben.-mondom. Nem értem miért néz ilyen hülyének minket? Tudom, hogy a szövetségeseimet is nekem kell majd megölnöm, ha nem teszi meg idő előtt más.
 Egy óra szabadidőt kapunk. Ledőlök az ágyamra, és a folyamatosan változó témájú plafont bámulom. 12 féle háttér van, mindegyik a körzeteknek felel meg. Bányák, erdők, búzamezők, tenger és gyárak. Az utóbbi az én körzetemet akarja ábrázolni. Ahogy meglátom a kémények füstjétől poros, de barátságos utcákat, könnyek szöknek a szemembe. Soha nem szerettem annyira a körzetemet, azonban mégis az otthonom, és bármit megadnék, hogy visszamenjek. Szomorú merengésemből az ébreszt fel, hogy valaki dörömböl az ajtómon.
-Bejöhet!-kiáltok ki. A következő pillanatban rikító, papagájra emlékeztető alakok rontanak be hozzám. Szám szerint három idiótát kapok egyszerre.
-Cerina vagyok, én leszek a stylistod. Ők Drioli és Fiorella.-mutat az egyik madár-ember a két másikra. Elképesztő, ahogy ezek kinéznek. Színes hajuk természetesen csak paróka, de attól csak még ijesztőbb a zöld haj.
Az érdektelen beszélgetést, a nő, Fiorella folytatja.
-A ruhádhoz való anyagot már elhoztuk, és ma el is kezdjük varrni.-jelentette ki ünnepélyesen, majd elvett egy dobozt. Driolitól. A csomagban, herngerbe tekerve, hosszú, ezüstösen csillogó anyag volt. Cerina kiterítette az anyagot, lemérte a szélességét, aztán engem kezdett méricskélni. Miután mindent lejegyzett egy kis füzetbe, elégedetten felsóhajtott, és így szólt.
-Most, hogy mindennel készen vagyunk, elmondom, hogy fog kinézni a ruhád, Riross!
-Wiress a nevem!-figyelmeztetem.
-Teljesen mindegy.
-Szóval, akkor Riross, a ruhádat ebből az anyagból foglyuk varrni. Mivel a körzeted az árammal dolgozik, ezért a szövetbe apró égőket teszünk majd.
- Öö... Jó...- kicsit megdöbbentem, mert eddig mindig lámpaburának, vagy villanykörtének öltöztettek minket. Ahhoz képest ez az ötlet egész jó.
-Nos, akkor én el is megyek elkészíteni a ruhát. Addig a többiek kicsinosítanak! Sok dolgotok lesz, Wiross!-jelenti ki Cerina, azzal már indulna is kifelé, de utána szaladok, elkapom a gallérját és a képébe üvöltök.
-A nevem Wiress, nem Riross! Felfogta, maga idióta bájgúnár?
-Mi a fene folyik itt? Ki üvöltözik? Baj van?- kérdezi Beetee, aki a kiabálásomra rontott a szobába.
-Igen van! Nem tudja megjegyezni a nevemet!
-Én nem értem, miért baj, ha egyszer, véletlenül Wiross helyett Rirossnak hívtam!-akadékoskodik Cerina.
-Wiressnek hívják!-most már Beetee is ideges kicsit.
-Jaj, már te is kezded?-a nő feje már céklavörös, és látszik, hogy mindjárt felrobban, csak mert nem neki van igaza.
-Amúgy meg nem egyszer hívtál Rirossnak hanem háromszor, de ne zavarjon. Végül is tényleg majdnem ugyan az!-vágok vissza, majd kirohanok a szobából, faképnél hagyva Beeteet és a három barmot.
 Kint duzzogva leülök egy bársony kanapéra, és próbálok megnyugodni. Ez azonban nem nagyon megy, mert mindig oda lyukadok ki, hogy gyűlölöm a Kapitóliumot, és az összes itteni embert. Pár perc múlva Beetee ül le mellém.
-Nem tudom, hogy fogom kibírni így ezt a pár napot.-kezdek panaszkodni a srácnak.
-Mert annyira eleged van mindenkiből akinek köze van a Viadalhoz. Tudom.-mondja.
-Igen. Pont ezt akartam mondani. Hogy lehet Valaki ilyen hülye? Az én nevem elképesztően egyszerű az övékhez képest, én mégis tudom azokat. De ők...
-Nekem is Cerina volt a stylistom. Engem Bibynek hívott, úgyhogy kezdem azt hinni, hogy direkt csinálja.
-És most már tudja a nevedet?-kérdezem. Ha Beetee nevét se tudta, akkor vagy tényleg ennyire buta, vagy csak szórakozik.
-Most már igen. Én is leüvöltöttem a fejét. Onnantól a rendes nevemen szólított, de mindig grimaszolt közben. Úgyhogy készülj fel! De most menj vissza, mert tényleg időben el kell készülni!
Tudod. Támogatók.-mondja, majd visszalökdös a szobámba, a teljes őrültek házába.

1 megjegyzés:

  1. Szia! Egy cserében benne vagy? Nagyon tetszik a történet. barátnőd: Katniss

    VálaszTörlés